Bursa’da trafiğin, belki de akıcı olduğu tek bölgeydi Yalova Yolu.

Şimdi çile yolu haline getirildi.

Birilerine oluk oluk para akıtmak, hormonlu zengin edebilmek için kentin geleceğine hançer sapladılar.

Elin oğlu trafiği rahatlatmak için yolları genişletir, bizim abiler yolu daraltarak,  T2 Tramvayı icat ettiler!

Şehrimizdeki sözde metro yer üstünde olmasından dolayı eleştiriler devam ederken, yetmemiş gibi başımıza birde bu T2 püsküllüsünü sardılar!

İhalesi 2015 yılında yapılan, 2018’de tamamlanacak denilen, 2020 yılına gelindiğinde ise Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, otların bittiği, paslanan raylarda sembolik olarak kaynak yaparak inşaatı yeniden başlatmış, 2021 yılı sonunda da çuf çufa binileceğini söylemişti.

Ancak, çalışmalar o gün bugündür aksıyor, inşaat ilerlemiyor. Raylar paslanmadan dolayı çürümeyle karşı karşıya kaldı, güzergahta otlar ise bitmeye devam ediyor!

***

Dün İYİ Parti Bursa teşkilatı, Selçuk Türkoğlu’nun öncülüğünde çöplüğe dönen, etrafı ferforje demirlerle çevrili T2 hattının Gençosman aksında Bursa’ya yaşatılan trafik zulmüne, havaya uçan milyonlara tepki gösterdiler. Paslanan raylara, ellerindeki fırçalarla pas sökücü sürdüler, rayların üzerinde yürüdüler.

Türkoğlu basın açıklamasında, Bursalıların aldatıldığını, kazıklandığını söyledi.

Ve şöyle devam etti:

“Bursa sizin eviniz olsa, bütçe de sizin kendi bütçeniz olsa, evinize böyle atıl bir yatırım yapar mıydınız? Nasıl olsa cebinizden para çıkmıyor, cefayı Bursalılar çekiyor, sefa sürenler ise yandaş müteahhitler”.

Projeden haberdar olmayanlara hatırlatalım, T2 aslında hafif Metro hattı olarak planlanmıştı ve hatta tünelden çıkışları bile hazır bir proje olarak açıklanmıştı.

Sonrasında ne olduysa oldu bu proje Tramvay hattına dönüştürüldü. Böyle olunca da bu aksta en fazla 25.000 yolcu taşınabiliyormuş.

Şimdi sormak istiyorum,

Trafik böyle mi rahatlayacak?

Yalova Yolu’nun günlük 60.000-70.000 bin arası yolcu kapasitesi var ve her gün göç alan Bursa’yı göz önünde bulundurduğumuzda nasıl bir yanlışın içine düşüldüğü apaçık görülüyor.

Yapılan proje değişikliği ile ortaya çıkan üst geçitlerin bakımlarının maliyeti, plansızlığın, liyakatsizliğin ürünü değildir de nedir?

Yanı sıra T2 inşaatı başladığında Osmangazi Metro İstasyonu, Bursaray Sistemi ile entegre edileceği sözü de buhar olduğu anlaşılıyor.

Gerçekten Bursa’ya yazık oluyor.

Daha önce de,

Aklımızla alay eden, 17-25’in projektörleri gözüne tutulunca ne yapacağını şaşıran, şaşkınlığını 7 yıl sonra fark eden eski Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Doğanbey Toki’yi başımıza bela etmişti.

4 sene önce de Recep Altepe’ye nazikçe kenara çekil dendikten sonra İnegöl’ü hava kirliliği ile birincilik kürsüsüne oturtan Alinur Aktaş, Bursa’da trafik 2 yıl içinde sorun olmaktan çıkacağını söylemişti.

Gelin görün ki,  Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’nden lanetli Kent Meydanı’na 45 dakikada gelemiyoruz.

“Canla başla” eziyet çekmeye devam ediyoruz!

Hacı abi!